FUEGO: "Basarabia - locul în care mă simt ca acasă..."


"Basarabie, ridică-ţi fruntea!" - "strigăt al timpului şi al încercărilor..."

"După cum bine ştiţi, Basarabia a reprezentat întotdeauna, pentru mine, locul românesc în care mă simt ca acasă.
Şi credeţi-mă, am învăţat să iubesc Basarabia.
Prin poezia maestrului Grigore Vieru, poetul luminii şi al simplităţii, cel care a creionat întreaga durere a istoriei în vers.
Aşa am descoperit cele mai frumoase cântece şi tot aşa am ajuns să le cânt.
 Unul dintre acestea –
"BASARABIE, RIDICĂ-ŢI FRUNTEA!".
Un imn al Românilor de peste Prut.
Un strigăt al timpului şi al încercărilor.
Versurile, desigur, aparţin lui Grigore Vieru.
Muzica lui Petre Teodorovici.
Prima oară, cântecul a fost interpretat de
NINA CRULICOVSCHI,
prietena şi colega mea de la Teatrul "Alexandru Davila" din Piteşti, cea care a cântat Basarabia şi care a dat glas unor versuri de excepţie.
Asta a făcut-o pentru că iubeşte România, alegând să rămână aici, la Piteşti.
Eu am interpretat piesa în cadrul unui spectacol pe scena Palatului Naţional din Chişinău. A fost o onoare şi un privilegiu.
Aşa cum e în toate cazurile în care cânt versurile lui Grigore Vieru, cel la care am ţinut ca la un tată.
Sper să vă placă!"
Accesaţi:
Paul Surugiu - FUEGO
3 octombrie 2014
Share this article :
 
Copyright © 2012. Fuego - Paul Surugiu - un cantec, un destin... - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template