FUEGO: "Să ne trăieşti Colea, mare român!"


FUEGO: "N-aş fi iubit şi n-aş fi redat atât de înalt folclorul,
fără ajutorul său..."

 "Dintotdeauna am îndrăgit cântecul popular românesc, dar vă spun un secret, am învăţat să-l iubesc pe parcursul activităţii mele.
Pe la începuturi, nici nu credeam că pot cânta folclor, nu-mi imaginam că voi interpreta pe marile scene cu cele mai importante şi emblematice nume ale tradiţiei româneşti sau că voi ajunge să imprim albume de muzică populară
şi chiar să-mi placă.
 Nu-i cool să iubeşti folclorul, dar e o datorie să-l cunoşti.
De acolo provii, acolo-s rădăcinile şi parte din tine simte cu toată inima sunetul popular al meleagurilor tainice ce-ţi sunt leagăn.
Şi zău că România asta a noastră are o comoară muzicală, ce dăinuie de sute de ani. Are doina, durerea glasului, are horele şi sârbele, are tradiţie, are patos. Continuitatea i-o oferim noi, cei care preţuim folclorul.
E firesc să nu fie la modă. Dar nu-i la modă să-l conteşti şi eşti cu atât mai în afara trendului dacă ignori o bogăţie atât şi-atât de sublimă.
 Eu cânt şi-am cântat, mereu cu plăcere, folclor.
Provocat, de "mai multe ori în viaţă", am îmbrăcat cu onoare şi
costumul popular românesc.
Cred că muzica populară ne-alină, ne dă contur, surprinde exact seva şi conştiinţa aceea veche, pe care-am clădit o naţie.
N-aş putea să vorbesc despre folclor şi să nu pomenesc de virtuosul dirijor, talentat român, o enciclopedie de cântec popular –
NICOLAE BOTGROS.
 Azi îl sărbătorim, iar eu personal, am numeroase amintiri...
În schimb ştiu că n-aş fi iubit şi n-aş fi redat atât de înalt folclorul,
fără ajutorul său.
Ani mulţi îi doresc şi inspiraţie!
Să ne trăieşti Colea, MARE ROMÂN!"
Paul Surugiu - FUEGO
25 ianuarie 2015
Accesaţi:

Share this article :
 
Copyright © 2012. Fuego - Paul Surugiu - un cantec, un destin... - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template