FUEGO: "Ar fi corect să spunem lucrurilor pe nume..."


FUEGO: "Prieteni, faceţi umor, dar cu inteligenţă!"

"Descopăr azi că o filmare cu mine stârneşte tot felul de pasiuni şi reacţii pe internet, venite din izvorul gândirii intelectuale al unora.
Limbajul nu-l comentez, în schimb consider că nu-i just să faci afirmaţii atunci când nu deţii informaţii şi nici să provoci oamenii.
Să ne înţelegem... Vorbim despre un moment onorant pentru mine.
 Cei de la Brigada "Fulger" din Republica Moldova, m-au invitat să cânt pentru ei, la ceas aniversar.
Tradiţia spune că-i musai să cânţi în uniformă şi mai cred că-i de bun simţ să respecţi locul şi istoria celor care te cheamă să le cânţi.
Pentru faptul că sunt, prin activitatea mea muzicală, un susţinător al românismului, al limbii române şi pentru legătura mea cu marele Grigore Vieru şi Basarabia, ei mi-au oferit şi o medalie simbolică. Acum, asta se întâmpla în urmă cu vreo 4 ani.
Am cântat despre România şi Basarabia, în felul meu, două cântece populare reinterpretate.
Nu trebuie să fie pe placul tuturor, dar cred ca ar fi corect să spunem lucrurilor pe nume, fără a crea controverse.
Eu ştiu un lucru - arta, muzica, fiecare gen este interpretabil şi poate fi judecat de oricine în felul său. E un drept câştigat!
Pentru mine, simplu artist, e bucurie mare atunci când pot cânta, fără opreşti, în limba mea, cu vers înalt, despre sentimente pe cale de dispariţie - patriotism, respect faţă de părinţi, de ţară, de poezie, de dragoste.
Şi-am mai zis-o:
Prieteni, faceţi umor, dar cu inteligenţă!"
Paul Surugiu - FUEGO
23 ianuarie 2015
Share this article :
 
Copyright © 2012. Fuego - Paul Surugiu - un cantec, un destin... - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template