FUEGO: "Daţi-le dreptul să strălucească!"


FUEGO: "Ion Sulea Gorj
vorbeşte prin culoare şi operele sale au viaţă..."

 "În fiecare zi avem ceva de învățat.
În fiecare zi ajungem să ne dăm seama că în jurul nostru există atâta frumos, încât ce-i sumbru se colorează firesc.
Azi am avut parte de o întâlnire înălţătoare, ce merită povestită.
Ajungând la Cluj, l-am cunoscut pe marele pictor Ion Sulea Gorj.
Un colos al modestiei şi, totuşi, un vizionar, cu o arta complexă în simplitatea sa. Câteva din lucrările lui se regăsesc în volumul dedicat mie de Grigore Vieru - "Testament".
Vă recunosc că nu ştiam unde merg şi ce voi găsi, dar am rămas mirat să am parte de-o revelaţie. Acest om e demn de statutul de simbol naţional, e un maestru al artelor, realizând, în cei 50 de ani de activitate, fix ceea ce se spune ca înseamnă genialitate.
În tot, de la artă monumentală, la pictură bizantină, până la opere pe şevalet. Şi nu mă feresc, fiind mânat de impactul emoţiei, să spun că este unul dintre cei mai formidabili artişti plastici suprarealişti.
 Ion Sulea Gorj vorbeşte prin culoare, izbutind să construiască din forme, supremul lumii. Operele sale au viaţă şi vă spun, prieteni, c-am fost emoţionat să descopăr că un tablou poate avea atâta idee şi metaforă, bucurie şi suflet, toate la un loc,
încât să te facă să plângi.
Vă arăt câteva fragmente din creaţia sa, pentru care a fost decorat de către Preşedinţia României cu ordin de cavaler.
Printre ele, tabloul pe care-l ţin în mână. O capodoperă ce surprinde mama, cu toate durerile-i în mâini, ce cuprinde cu dragostea sa, România mare,
sub forma unei pâini.
Lăsaţi cerul artiştilor şi daţi-le, prieteni, dreptul să strălucească!
Merită asta, merită să fie cunoscuţi şi arta lor să prindă viaţă!"
Paul Surugiu - FUEGO
19 martie 2015
Share this article :
 
Copyright © 2012. Fuego - Paul Surugiu - un cantec, un destin... - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template