Fuego: "În Basarabia, au existat întotdeauna şi există artişti de excepţie..."
Pe
9 şi 10 octombrie, Fuego, interpret din România, căruia i s-a decernat
recent titlul de Artist al Poporului din Republica Moldova, a susţinut
două concerte la Palatul Naţional "Nicolae Sulac" din Chişinău. Aceste
evenimente vin să marcheze un deceniu de evoluţie a interpretului pe
scena basarabeană.
Moldpres: Dacă ai privi cu un ochi critic, cum ţi s-au părut cele două
spectacole susţinute pe scena Palatului Naţional "Nicolae Sulac"
deunăzi?
Fuego: Atât în prima seară, cât şi în cea de-a doua, spectacolele
s-au desfăşurat cu casa închisă. Un regal de muzică şi poezie, o
încântare scânteietoare, un concept fundamentat şi momente ce nu pot fi
descrise decât la superlativ. Structurate în două părţi, spectacolele au
urmat un fir narativ duios, pornind de la acorduri fine de muzică
uşoară, ajungând la cadenţele perfecte ale pianului, iar mai apoi, la
ritmul alert al acordeonului şi al sunetelor de muzică populară,
îmbogăţite de măiestria şi virtuozitatea fraţilor Advahov şi a lui
Nicolae Botgros. Toate acestea au determinat sala să se ridice în
picioare, să aplaude, să cânte şi să danseze. La concerte, am schimbat o
multitudine de costume spectaculoase, create în exclusivitate pentru
mine de către designerul Doina Levintza.
Moldpres: În ţară, te simţi în largul tău în duet cu diferiţi monştri
sacri ai muzicii uşoare şi populare româneşti. Cu cine dintre basarabeni
ţi-a plăcut să te produci în scenă şi ai mai vrea să cânţi?
Fuego: Aş menţiona duetele înduioşătoare cu Anişoara Puică, Zinaida
Julea, Olga Ciolacu, Maria Stoianov, care au transmis, pe lângă graţie,
şi amploarea dăruită iubirii şi o stare de romantism, iar prezenţa Anei
Barbu a fost, probabil, momentul în care feminitatea s-a contopit cu
puterea. Surprizele nu au lipsit din cadrul concertelor: de la momente
pasionale de tango argentinian, pe acorduri de Gotan Project, până la un
trio de excepţie între mine, Yan Raiburg şi Ion Suruceanu. În
Basarabia, au existat întotdeauna şi există artişti de excepţie.
Moldpres: Ştiu că ai o dragoste nemărginită pentru versurile lui Grigore
Vieru, multe dintre care sunt şlagăre pe care le interpretezi cu
suflet, cu dăruire...
Fuego: Da, momentul dedicat maestrului Grigore Vieru, cel căruia i-am
fost ca un fiu, a plasat întreaga manifestare artistică într-o zonă
care deborda prin surâsul emoţiilor şi prin imaginea anamorfică, trezită
de incandescenţa versurilor şi incendierea simţirii de către pleiada de
sentimente născute în sală.
Moldpres: Fuego, felicitări din partea admiratorilor, inclusiv din
partea Agenţiei, pentru titlul de Artist al Poporului din Republica
Moldova, conferit printr-un Decret semnat de Preşedintele Nicolae
Timofti.
Fuego: Publicul din Basarabia a arătat din nou, nefiind neapărat
nevoie de o astfel de confirmare, că sunt artistul poporului, atât la
propriu, prin distincţia primită din partea Preşedintelui Nicolae
Timofti, cât şi la figurat, prin lacrima de dor înălţată de cei care mă
ascultă şi mă iubesc.
Moldpres: Care este următorul concert pe care îl aştepţi cu drag?
Fuego: Două seri minunate, două picături şi un murmur în visarea
speranţelor au fost pentru mine aceste două spectacole de la Chişinău,
în cadrul cărora am transmis din nou o parte din sufletul meu. Sper că
publicul mă va aştepta în continuare, la fel de deschis, cu aceeaşi
multitudine de daruri emoţionante, şi în cadrul concertului pe care îl
voi oferi la Bucureşti, pe 16 noiembrie, pe scena Sălii Palatului.
Sursa: Moldpres Chisinau