FUEGO: "Mulţumesc, maestre Dan Hatmanu!..."


FUEGO: "Pictura duce mai departe umanitatea..."

"De fiecare dată când merg prin ţară, am imense satisfacţii, dar acum,
mai mult ca niciodată, în turneul
"TRĂIESC!",
oamenii mi-au arătat şi mi-au dat noi motive să trăiesc, pe lângă muzica mea.
 Trebuie să vă povestesc o întâlnire de aur, ce-i mai mult decât o poză de pus în ramă, ori o culoare adăugată pe şevalet.
La Iaşi, am avut onoarea şi bucuria de a-l întâlni pe marele artist plastic,
maestrul
DAN HATMANU.
Unul dintre cei mai mari şi mai pregnanţi pictori contemporani, discipol
al lui
Corneliu Baba...
Vedeţi voi, m-am dus în atelier, în lumea lui.
Şi mi-a dăruit o lucrare de artă, pe care-o păstrez talisman.
Cu pensula pe chenarul existenţei, maestrul Dan Hatmanu a pictat o viaţă, iar arta sa a spart demult graniţele. Şi pe cele fizice, având expoziţii în mai toate ţările europene, dar şi pe cea a timpului, punând definitiv amprenta în opera românească drept un colos al nuanţei, al descrierii în culoare şi acuarelă, pe pânza unor suflete care ştiu şi vor să-i aprecieze arta.
Nu mulţi o mai fac.
 Era trist, căci poate nu-şi amintesc toţi, aşa cum ar trebui, de el, dar, totuşi, bucuros că îşi duce mai departe, către vecie, talentul şi povestea de dragoste, de peste 50 de ani, cu femeia ce i-a fost inspiraţie şi destin.
I-am invitat apoi în lumea mea.
La spectacol.
Şi-am zis în gura mare, să mă audă toată lumea, şi vă spun şi vouă:
APRECIAŢI MARILE VALORI ALE NEAMULUI,
CÂT LE AVEM!
Mândru şi împlinit de o aşa prezenţă, i-am oferit, simbolic, un buchet de trandafiri. Nu erau pictaţi, dar aveau toată recunoştinţa mea adresată, ca un testament de mulţumire, artei şi carierei sale.
Marele Dan Hatmanu mi-a reamintit că pictura nu doar că imortalizează umanitatea, oprind-o pentru câteva secunde, ci o duce mai departe, către timp,
şlefuindu-i imperfecţiunile.
Toţi artiştii au mir şi har.
Unii în glas, alţii în dans, dar poate că cei care fac ca totul să îngheţe în imagine, formând o lume de aur din nimic, sunt pictorii.
Dumnezeu le-a dăruit o pensulă.
Ei au luat culoarea şi-au pictat lumea...
Şi-acum lumea le mulţumeşte...
MULŢUMESC,
MAESTRE DAN HATMANU,
PENTRU ARTA ROMÂNEASCĂ DE EXCEPŢIE!"
Paul Surugiu - FUEGO
28 aprilie 2015
Share this article :
 
Copyright © 2012. Fuego - Paul Surugiu - un cantec, un destin... - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template