Fuego si Irina Loghin - maestri in arta spectacolului

Carmen Aldea Vlad - reporter de "Romaniada"

Irina Loghin si Fuego -
maestri in arta spectacolului

Dintr-o superstitie, poate dintotdeauna, am privit cu un entuziasm exagerat cifra 13, magia patrulaterului. Nici de aceasta data nu m-am inselat, pentru ca anul nou 2013, prin complicitatea "mamei" Irina Loghin si "fiului" Fuego, m-a condus in Israel.
In sud-vestul tarii, pe malul Marii Rosii, la confluenta cu Egiptul terestru si peste mare cu regatul hasemit al Iordaniei, continuand cu Arabia Saudita, se situeaza statiunea Eilat.
Aici a avut loc a opta editie a festivalului "Romaniada", care a reunit 800 de romani (dupa tara de provenienta, israelitii se recunosc in functie de teritoriul de unde vin).
Capetele de afis au fost Irina Loghin si Fuego. Prima seara a fost deschisa de Irina, in cea de-a doua, Paul a oferit un alt recital, iar ultima seara a fost rezervata duetelor, alternate cu prestatii individuale ale ambilor artisti.
  Pavel Bartos, unul dintre invitati, glumet ca de obicei, a incercat sa cante, dupa modelul Fuego, spre deliciul intregii asistente. Pentru debutul muzical, a primit aplauze incurajatoare. De asemeni, Maria Buza si taraful sau au sustinut un program, iar sotii Ana Maria Petre si Fredi Camacho au avut un recital de clasa si de neuitat. Comicul israelian, Yacob Bodo, a adus buna dispozitie cu glumele in dialectul idish.
Calitatea celor trei seri, imortalizate de camerele Pro Tv International, a tinut stacheta la nivelul asteptat de auditoriul sensibil, rafinat si cunoscator, care urmareste permanent tot ce misca in Romania, prin intermediul posturilor tv cu iesire prin satelit, dar convingerea finala a fost ca emotiile supreme, pana la lacrimi, le-a generat duetul "Reginei mama" si "fiului" Fuego.
 De ce am incercat prin acest preambul, divagand descriptiv momentul? Pentru ca, inaintea plecarii din Eilat catre Ierusalim, Paul mi-a telefonat in apartamentul pe care l-am impartit cu Irina, din generozitatea ei. Era preocupat, l-am simtit... Si secretos... M-am conformat si am coborat intr-un alt lacas de poveste. Apartamentul in care Paul locuia avea doua terase, una spre Marea Rosie si alta spre muntii de siliciu.
 Am stat si am pitrocit o continuare a fermecatoarei istorii "Mama si fiul", Irina Loghin si Fuego. Asa a inceput, inca din Tara Sfanta, derularea versurilor scrise de mine, pentru care Paul va compune muzica si care vor face parte de pe al treilea material discografic realizat cu Irina Loghin. Daca muzele ne vor acorda momente de gratie si stradania noastra se va concretiza in materiale incarcate de vibratii de suflet, anul acesta veti intra in posesia acestui dar, act de cultura inestimabil, cum doar Fuego stie sa va ofere, ofranda a sufletului sau.
Atata doar... Aveti incredere in cultura, in arta spectacolului, in artistii autentici, in modelul credibil al esentei fiintei datatoare de viata: Irina Loghin si Fuego.
Carmen Aldea Vlad, poet si "reporter de front",
ianuarie 2013
Share this article :
 
Copyright © 2012. Fuego - Paul Surugiu - un cantec, un destin... - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template